Według raportu „Percepcja upominków reklamowych” przeprowadzonym przez IPSOS dla Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) kluczową cechą gadżetów reklamowych jest ich funkcjonalność oraz jakość wykonania. Biorąc pod uwagę powyższe dwa czynniki, to czapka reklamowa wydaje się być idealny upominkiem.
Funkcjonalność czapek reklamowych
W pierwszej części tego artykułu (tutaj) został poruszony temat jakości czapek reklamowych, w dzisiejszym wpisie zajmiemy się ich funkcjonalnością. Funkcjonalny gadżet reklamowy, czyli jaki? W dużym skrócie można powiedzieć – dobrze spełniający swoją funkcję. Tutaj należy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie funkcje powinna spełniać czapka reklamowa? Jak sama nazwa wskazuje, jej główną funkcją jest funkcja reklamowa? W związku z tym, że czapka jest elementem garderoby, to powinna cechować się także wysokimi walorami stylistycznymi i estetycznymi. W przypadku czapek z nadrukiem ich funkcje reklamowe i stylistyczne wzajemnie się przenikają i są ściśle ze sobą powiązane.
Funkcje reklamowe czapek
Można pokusić się o sformułowanie, że gadżety reklamowe (w tym czapki) są najdłużej żyjącą i aktualną formą reklamy. Główną ich funkcją reklamową jest budowa i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Są narzędziem dzięki, któremu można budować długotrwałe relacje biznesowe, doskonale wspierają lojalność klientów do danej marki czy firmy. Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się także w różnego rodzaju promocjach sprzedaży czy akcjach promocyjnych.
Jak w te funkcje wpisuje się gadżet w formie czapki reklamowej?
- 10 miesięcy – jest to średni czas użytkowania czapki reklamowej – czyli przekaz reklamowy, który jest prezentowany na czapce będzie oddziaływał na odbiorcę przez okres dziesięciu miesięcy. Należy też wspomnieć, że ten przekaz nie jest odbierany tylko przez samego użytkownika czapki ale także przez wszystkie osoby, z którymi ma styczność.
- 3400 – jest to średnia ilość kontaktów odbiorców z przekazem reklamowym, które generuje czapka przez czas jej użytkowania. Inaczej mówiąc – przekaz reklamowy, który jest prezentowany na czapce zostanie obejrzany 3400 razy. W tym miejscu musimy wspomnieć, że jest to jeden z najlepszych wyników wśród wszystkich rodzajów gadżetów reklamowych.
- CPI (cost per impression) – zestawiając koszt wyprodukowania jednej czapki reklamowej z liczbą kontaktów, które może wygenerować (3400) daje to efekt w postaci bardzo niskiego kosztu dotarcia z przekazem reklamowym.
- 69% – taki procent ankietowanych deklaruje, że posiada i użytkuje gadżet reklamowy w formie czapki.
Podsumowując powyższe dane można śmiało stwierdzić, że czapka w sposób wzorowy spełnia swoje funkcje reklamowe. Jest gadżetem, który przed długi czas generuje duża ilość kontaktów z przekazem reklamowym. Te funkcje można dodatkowo wzmacniać dzięki wykorzystaniu w swoich działaniach reklamowych jakościowych czapek, które są wzbogacone estetycznymi i jakościowymi zdobieniami.
Funkcje stylistyczne i estetyczne czapek reklamowych
W związku z tym, że czapka jest elementem garderoby, to powinna cechować się także wysokimi walorami stylistycznymi i estetycznymi. Powinna spełniać większość funkcji, które są przypisane do produktów odzieżowych. Czapka reklamowa powinna być produktem wysokiej jakości, wykończona dobrej jakości materiałami. Powinien to być także produkt, który użytkuje się w łatwy i wygodny sposób. Pomimo tego, że czapka jest raczej tradycyjnym elementem garderoby, to ważne aby była ona modna i po prostu ładna. Wszystkie te elementy wpływają na jej funkcje reklamowe. Jeśli czapka będzie słabej jakości czy źle wykończona i nie wygodna, to nie będzie używana – co spowoduje, że nie spełni swoich funkcji reklamowych. Warto w tym miejscu wspomnieć, że powodem dla, którego czapka jest zatrzymywana i używana przez obdarowanych jest jej atrakcyjność – tak wskazało 63% wszystkich ankietowanych.
Podsumowując – aby czapka mogła w pełni spełniać swoje funkcje reklamowe, to musi być ona dobrej jakości produktem.
Źródło: dane z badania” Global ad impressions study (2019 edition)” przeprowadzonego przez Advertising Specialty Institute