Świadomość ekologiczna społeczeństwa wzrasta z dnia na dzień. Wielu konsumentów oraz firm widzi, jaki wpływ na otoczenie mają podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Nie inaczej jest w branży gadżetów reklamowych. Wielu klientów agencji poszukuje rozwiązań proekologicznych, co z kolei przekłada się na dostawców upominków reklamowych. Coraz więcej producentów i importerów z branży reklamowej wprowadza do swojej oferty rozwiązania i produkty proekologiczne.
Podobnie jest w przypadku firmy Headwear Professionals, która posiada w ofercie czapkę w 100% biodegradowalną, wyprodukowaną z surowców naturalnych. Jest to możliwe dzięki produkcji czapek z tkaniny TENCEL™.
Tkanina TENCEL™ (znana także jako Lyocell) produkowana jest z celulozy drzewnej. Proces produkcji wygląda podobnie jak w przypadku wiskozy, czyli włókna uzyskuje się z rozpuszczonej celulozy pulpy drzewnej. Różnicę stanowi zastosowanie ekologicznych rozwiązań w procesie mycia włókien. Do jej produkcji nie wykorzystuje się żadnych toksycznych substancji, zastępuje się je organicznymi.
Głównymi zaletami tego materiału są:
- budowa z naturalnych nanowłókien,
- bardzo dobra regulacja termiczna,
- optymalna kontrola wilgotności,
- delikatny / struktura gładkich włókien,
- odpowiedni dla skóry wrażliwej,
- zmniejszony rozwój bakterii,
- na skórze nie pozostawia wilgoci,
- nie działa drażniąco na skórę,
- brak substancji chemicznych.
Warto rozważyć wprowadzenie do swojej oferty produktów proekologicznych, które choć w jakimś stopniu pozwalają dbać o naszą wspólną planetę, dbać o naszą przyszłość.