O tym, jakim rokiem był 2020 dla Headwear Professionals, zmianach w firmie, które wymusiła pandemia, ale i zmianach w portfolio produktowym związanym z wyzwaniami bieżącej sytuacji oraz o przyszłości – mówi Michał Matwiejczyk, National Sales Manager w Headwear Professionals.
Rok 2020 to dla Headwear Professionals rok…
Pomimo całej sytuacji z COVID był to dla nas dobry rok. Paradoksalnie przyczyniła się do tego sytuacja pandemiczna. Z dnia na dzień gospodarka praktycznie stanęła, branża eventowa i reklamowa zostały zastopowane, co spowodowało mocne spadki w temacie gadżetów i upominków reklamowych. Z drugiej strony pojawiło się ogromne zapotrzebowanie na środki ochrony osobistej, w tym maseczki ochronne. Dzięki specyfice naszej produkcji i posiadanej technologii mogliśmy bardzo szybko przerzucić się z produkcji czapek reklamowych na maseczki ochronne. Wraz z upływem czasu i przyzwyczajaniu się do nowej rzeczywistości, maski oprócz funkcji ochronnych stały się także gadżetem reklamowych „nowych czasów”. Szybkie dostosowanie się do nowych potrzeb pozwala nam stwierdzić, że był to dla nas dobry rok.
Największe wyzwanie tego roku dla firmy?
Największym wyzwaniem tego roku, pewnie jak dla większości firm, było dostosowanie się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości gospodarczej i społecznej. Musieliśmy się szybko nauczyć działać i planować w stanie dużej niepewności o przyszłość. Nikt z nas nie wiedział jak będzie się rozwijać sytuacja pandemiczna, a także sytuacja z wprowadzaniem nowych obostrzeń w obszarze funkcjonowania gospodarki i biznesu. Bardzo dużym wyzwaniem było planowanie produkcji i sprzedaży – brakowało wielu surowców, klienci wymagali dostawy „na wczoraj”, rynek bardzo szybko nasycał się produktami tanimi i wątpliwej jakości. Na szczęście dla nas wyszliśmy z całej tej sytuacji obronną ręką.
Najważniejsza kampania?
Może nie kampania, a konkretne działanie. W tym roku postanowiliśmy postawić na budowę struktur marketingowych, które do tej pory nie były w naszej firmie sformalizowane. Skupiliśmy się mocno na badaniu potrzeb klientów krajowych i zagranicznych. Efektem tych działań jest budowa nowej strony internetowej, która na dniach ujrzy światło dzienne. Powstał także plan szkoleniowo – edukacyjny, w którym skupimy się na dostarczaniu naszym klientom wiedzy i narzędzi, które pomogą w jeszcze lepszej sprzedaży naszych produktów.
Jakie nowości z gadżetów reklamowych/tekstyliów reklamowych pojawiły się w Waszym porftolio?
W tym roku nasze nowości zostały wymuszone przez sytuację pandemiczną. Do oferty wprowadziliśmy różnego rodzaju maski ochronne (m. in. bawełniane czy flizelinowe, 1 i wielowarstwowe z certyfikatami Oeko Tex). Dzięki posiadanemu parkowi maszynowemu mieliśmy także możliwość znakowania tych masek. Dodatkowo w ofercie pojawiły się chusty wielofunkcyjne, które można zadrukować na całej powierzchni materiału. Oczywiście cały czas skupiamy się na wprowadzaniu nowych modeli czapek reklamowych, ale to może temat na przyszły rok.
2021 – Wasze plany/wyzwania/cele?
Być jeszcze bliżej klienta i jego potrzeb. Skupić się na budowaniu długofalowych relacji. Jak już wspomniałem wcześniej stawiamy teraz mocno na działania marketingowe i wsparcie szkoleniowo – edukacyjne naszych klientów. Dużym wyzwaniem nadal pozostaje działanie w pewnego rodzaju niepewności o przyszłość. Trudno obecnie planować np. wystąpienia targowe, jak widzimy wiele imprez jest odwoływanych lub przekładanych. Wyzwaniem dla nas wszystkich jest przystosowanie się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości – społecznej oraz gospodarczej.
Przyszłość upominków biznesowych w 2021 roku?
Obecnie przewidywanie przyszłości jest jak wróżenie z fusów. Jedno jest pewne – na rynku pojawił się nowy rodzaj gadżetów reklamowych. Aktualnie upominkami stały się różnego rodzaju produkty ochrony osobistej. Można powiedzieć, że maseczki z nadrukiem to już jest standard i każda agencja posiada taki produkt w swojej ofercie. Da się jednak zauważyć kilka trendów, które będą zyskiwały na popularności. Wiele firm pracuje teraz w trybie zdalnym, pracownicy pracują w trybie „home office” – tutaj widzę przyszłość dla wielu gadżetów wspierających pracę z domu. Nadal mocnym trendem są też gadżety utrzymane w duchu ECO. Obecnie w swojej ofercie posiadamy produkty ECO – np. czapka, która ulega biodegradacji. Życzę sobie oraz wszystkim firmom z branży aby przyszłość była spokojniejsza – jeśli chodzi o wszystko co jest związane COVIDem i zarazem dynamiczna – jeśli chodzi o rynek gadżetów reklamowych i występujące na nim potrzeby.
—————————————————————–
Michał Matwiejczyk
National Sales Manager w Headwear Professionals. Od 7 lat, z dużymi sukcesami zajmuje się rozwojem sprzedaży czapek reklamowych na terenie Polski i krajów Europy Wschodniej. Hafty oraz różne techniki znakowania tkanin nie mają przed nim żadnych tajemnic. Prywatnie wielki pasjonat sportów rowerowych i wszelkich aktywności outdoorowych.
Wywiad udzielony dla OOH Magazine