Gadżety reklamowe w miksie marketingowym marki (MARKETER+)

Headwear - prasa

W najnowszym wydaniu Marketer+ (1/2022) ukazał się artykuł autorstwa Marcina Jędrzejczyk (Marketing Manager Headwear Professionals) oraz Tomasza Przewoźnika (Pozytywnie Promocyjni). Zapraszamy do lektury. Cały artykuł dostępny jest tutaj

Gadżety reklamowe w miksie marketingowym marki

Gadżety reklamowe nie mogą funkcjonować samodzielnie i w oderwaniu od szerszego kontekstu aktywności marketingowych. Mogą natomiast efektywnie wspierać działania z obszaru trade marketingu, employer brandingu czy onboardingu. W rękach sprawnego marketera powinny stanowić w 2022 r. skuteczną broń w walce o klienta i jego lojalność w stosunku do firmy, marki, produktu czy usługi.

Z artykułu można się dowiedzieć m.in. 

  • jakimi zasadami należy się kierować przy wyborze gadżetów reklamowych,
  • jakie korzyści daje wykorzystanie gadżetów reklamowych,
  • w jakich obszarach znajdują one zastosowanie.

Czy gadżet reklamowy wciąż żyje w świadomości marketerów?

„Miks marketingowy” to termin znany od lat wszystkim marketerom. Pomimo licznych zmian, jakim podlegała ta koncepcja – od pierwotnego 4P, przez dodawanie kolejnych „P”, na 4C Roberta Lauterborna kończąc – upominki biznesowe, potocznie nazywane gadżetami, są elementem każdej z tych kompozycji marketingowych.

Wydawać by się mogło, że charakterystyczny dla ostatnich kilkunastu lat rozwój digital marketingu oraz rosnąca popularność social mediów spowodują, że kampanie z użyciem gadżetów stracą na znaczeniu. Ich rynek w Polsce co prawda nie jest monitorowany i nie znamy dynamiki jego rozwoju, jednak na podstawie doświadczenia możemy stwierdzić, że popularność upominków reklamowych wcale nie maleje, a wręcz przeciwnie. Wykorzystywane są one niemal w każdym obszarze marketingu: mogą wspierać sprzedaż produktu lub usługi, być częścią działań promocyjnych czy pomagać budować sieć dystrybucji. Sprawdzają się również w odniesieniu do tych „P”, które z czasem uzupełniły pierwotną koncepcję miksu marketingowego – physical evidence i people. O gadżetach reklamowych mówią zasady opisane przez Roberta Cialdiniego – reguły lubienia oraz wzajemności. Jako ludzie po prostu uwielbiamy coś dostawać. A chętniej się odwdzięczamy tym, od których dostaliśmy coś, co sprawiło nam przyjemność.

Czytaj cały artykuł

Do góry