W najnowszym wydaniu OOH Magazine (02/2021) ukazał się kolejny artykuł autorstwa Marcina Jędrzejczyka (Marketing Manager Headwear Professionals), w którym zostało opisane zagadnienie „Zero Moment of Truth (ZMOT)”
„… Potencjalny klient zanim podejmie decyzję, szuka w Internecie jak najwięcej informacji o produkcie, który go zainteresował. Jest to moment, na który marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę. Jeśli na tym etapie konsument uzyska satysfakcjonującą go odpowiedź, natrafi na pozytywną opinię w sieci czy zapozna się z rankingiem, w którym jest opisany nasz produkt, to szanse przejścia do kolejnych etapów ścieżki zakupowej (tym samy do finalnego zakupu) znacznie wzrastają. Na tym etapie działania firm powinny być skupione na opracowaniu i optymalizacji działań SEO, na działaniach content marketingowych oraz social media. Należy się skupić na jak najlepszym poznaniu naszego klienta. Musimy wiedzieć jakich informacji o produkcie i firmie poszukuje, gdzie i jak ich poszukuje.
Jakie podejmować działania związane z Zerowym Momentem Prawdy?
- optymalizacja działań SEO – wiedząc jak i czego szukają nasi potencjalni klienci, to jesteśmy w stanie odpowiednio przygotować stronę internetową. Wiodącą wyszukiwarką w naszym kraju jest Google więc nasze działania powinny byś skupione na tym aby pojawiać się na jak najwyższych pozycjach
- content marketing – tworząc treści na stronę www powinniśmy dostarczać odpowiedzi na faktyczne pytania, które pojawiają się od konsumentów. Potencjalny klient powinien znaleźć na naszej stronie www odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania. Należy pisać na tematy, którą interesują naszą grupę odbiorców. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest prowadzenie bloga czy skupienie się na zakładce FAQ
- dbanie o pozytywny wizerunek i komunikację z konsumentami …)
Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem, który dostępny jest hier. Z całością kwietniowego wydania OOH Magazine można zapoznać się hier